U heeft een verzoek ontvangen om deel te nemen aan een vragenlijst van Mediquest. U bent hiervoor benaderd, omdat u onlangs een behandeling heeft gehad, of binnenkort heeft. Uw zorgverlener wil graag weten hoe u de behandeling heeft ervaren (klantervaringsonderzoek) of hoe uw zorgtraject vordert (behandelresultaten onderzoek). Zo kan de behandelaar zijn zorgverlening voor u optimaliseren. Deelname is dus zeer relevant en wordt op prijs gesteld.
Uw zorgverlener heeft u uitgenodigd om deel te nemen aan zijn klantervaringsonderzoek. In dit onderzoek meten wij uw ervaring met de geleverde zorg door de praktijk en desbetreffende zorgverlener. Had u het gevoel dat er naar u werd geluisterd? Communiceerde de behandelaar duidelijk? Werd u goed doorverwezen? Zijn er verbeterpunten? Door uw ervaring te delen kan de praktijk zijn zorgverlening beter laten aansluiten op de wensen van u als klant. De praktijk krijgt inzicht in verbeterpunten, ziet de algemene score en ziet per thema de score en waar verbeterpunten liggen.
Het invullen van de patiëntervaringsenquête duurt slechts enkele minuten. Als u klaar bent, verstuurt u de antwoorden eenvoudig door op ‘verzenden’ te klikken. Alle data wordt anoniem verzameld en komen geanonimiseerd bij de betreffende zorgorganisatie terecht. Uw gegevens zijn niet te herleiden en hebben dan ook geen invloed op het zorgtraject. Anoniem is dus echt anoniem; bij ons en bij uw behandelaar. Wij geloven namelijk dat dit de beste manier is om eerlijke feedback te krijgen.
Deelname is niet verplicht, maar wordt zeer gewaardeerd. Want hoe meer mensen aan het onderzoek deelnemen, hoe betrouwbaarder de uitkomsten. En daar heeft u ook weer profijt van. Want uw medewerking geeft behandelaars handvatten om de zorg voor u te verbeteren.
Uw zorgverlener gebruikt Mediquest als dashboard om de behandelresultaten inzichtelijk te maken. Voor zowel de zorgverlener als voor u. Alle data wordt met de hoogste prioriteit voor dataveiligheid verzameld, opgeslagen en opgeleverd aan de zorgverlener. Mediquest is hiervoor ISO-gecertificeerd, wat wil zeggen dat wij aan alle privacy-eisen voldoen.
Op basis van de antwoorden die u heeft gegeven, onderzoekt de zorgverlener of en waar hij zaken kan verbeteren. Welke aspecten vinden cliënten en patiënten belangrijk? Welke zaken gaan goed en welke kunnen beter? Zo verbeteren wij de zorg voor u en de generatie na u. Vaak voorkomende vragen leest u hier.
Op basis van de antwoorden die u geeft, krijgen u en uw zorgverlener inzicht in het verloop van uw individuele zorgtraject. Op basis van deze gegevens wordt dialoog aangegaan en het zorgproces optimaal op u afgestemd zodat uiteindelijk uw kwaliteit van leven zo optimaal mogelijk is.
Keuze-informatie
Patiënten(-organisaties) willen kwaliteit van zorg en daarmee de beste zorg voor u als consument inzichtelijk hebben. Net als zorgaanbieders, overheid en verzekeraars. Maar wat is de beste zorg? Wie bepaalt wat kwaliteit is? Om dit inzichtelijk te maken, verzamelt en beheert Mediquest verschillende kwaliteitsindicatoren in de zorg. Zo willen wij de kwaliteit van zorg inzichtelijk maken. Ten eerste voor de patiënt, zodat u met de juiste informatie kan kiezen uit de beste zorg die beschikbaar is. En daarnaast voor iedereen die gebaat is bij onafhankelijke kwaliteitsinformatie.
Zorg vergelijken
Actueel inzicht in uitkomsten en ervaringen van andere patiënten biedt de consument relevante keuze-informatie. Wij verzamelen, verwerken en beheren op een veilige manier de ervaringen van ruim 1.000.000 patiënten. Het kan dus zijn dat u via uw zorgaanbieder door Mediquest benaderd bent om een ervaringen vragenlijst in te vullen. Deze informatie geeft actueel verbeterinzicht aan uw zorgverlener en vormt de basis voor voorlichting naar andere consumenten, bijvoorbeeld via vergelijkingssites. Initiatieven als Praktijk in de buurt, Zorgkaart Nederland, Kies voor je zorg en KiesBeter.nl zijn gebaat bij onafhankelijke kwaliteitsinformatie over de zorg. Mediquest levert hiervoor informatie. En samen met alle andere partijen in Nederland zorgen wij er zo voor dat u keuzevrijheid heeft.
Naast het verbeteren van de dienstverlening kunnen de geanonimiseerde resultaten gebruikt worden voor o.a.: